ESTUDO DE CASO SOBRE EMI EM UM CURSO DE PÓS-GRADUAÇÃO: ENCAMINHAMENTOS SOBRE O NÍVEL DE INGLÊS E AS EXPECTATIVAS DOS ALUNOS
Abstract
This case study analyses the possible impact of English Medium Instruction (EMI) on a postgraduate course in Logistics Operations at a public institution in São Paulo focusing mainly on the students' proficiency level, their English learning experience and their interest in taking EMI courses. Through the application of a questionnaire to the students, it was found that their proficiency varies between A1 and B1 (CEFR) and they have difficulties in listening comprehension and speaking skills. The use of English in professional environment was sporadic, but there was interest in taking EMI courses. Thus, the implementation of the courses faces challenges, particularly the need for preparatory courses to improve proficiency and make EMI implementation possible.
Os direitos de autoria dos artigos publicados neste periódico pertencem aos autores, com a revista detendo os direitos de primeira publicação. Devido à sua disponibilidade em uma revista de acesso público, os artigos estão disponíveis para uso gratuito em contextos educacionais, práticos e governamentais, com atribuições apropriadas. É essencial conceder o devido crédito aos autores e à fonte, incluir um link e indicar se ocorreram modificações. Nestas circunstâncias, não é necessário obter permissão dos autores ou editores. Os autores têm a liberdade de estabelecer acordos adicionais independentes para a distribuição não exclusiva da versão publicada deste trabalho, como a publicação em um repositório institucional ou a inclusão em um capítulo de livro.